پايان نامه بررسي كاركرد خبري اينترنت از نظر دانشجويان

۱۷ بازديد

پايان نامه بررسي كاركرد خبري اينترنت از نظر دانشجويان

پايان نامه بررسي كاركرد خبري اينترنت از نظر دانشجويان

فرمت فايل : doc

حجم : 214

صفحات : 63

گروه : پژوهش ها

توضيحات محصول :

پايان نامه كارداني رشته عكاسي خبري

بررسي كاركرد خبري اينترنت از نظر دانشجويان دانشكده خبر اردبيل

همراه با آمار توصيفي

چكيده

اينترنت را مي توان شبكه اي عظيم و متشكل از ميليون ها رايانه مختلف دانست كه از شيكه هاي مختلف با كاربران گوناگون و داراي اهداف محاسباتي متعدد به وجود آمده است ولي در نهايت به صورت يك شبكه جهان شمول واحد در آمده و در مقياس جهاني به هم متصل شده است. اينترنت به عنوان مدرن ترين و فراگيرترين رسانه مورد توجه تمامي جوامع مي باشد و تمامي جوامع در صدد هستند تا با تحقيقات علمي بيشتر و دقيق تر از اين رسانه نوين به نحو بهتري در جهت پيشبرد اهداف خود استفاده نمايند. نخستين رايانه اي كه در ايران به اينترنت متصل شد رايانه مركز تحقيقات فيزيك نظري ايران در سال 1372 هجري شمسي بود. در اينترنت مخاطبان مي توانند به وسيله ابزارهايي خاص به طور مستقيم و بي واسطه نظر خود را به گردانندگان تلوزيون انتقال دهند.

اين پژوهش از نظر ماهيت و اهداف از نوع كاربردي و از نظر جمع آوري اطلاعات براي پاسخ به سوالات از نوع توصيفي است، جامعه آماري اين پژوهش دانشجويان دانشكده خبر واحد اردبيل اعم از دانشجويان رشته هاي عكاسي خبري، خبرنگاري، روابط عمومي، فيلم سازي، تبليغات و بازاريابي و رسانه مي باشد. نمونه آماري تحقيق نيز 92 نفر بوده اند.

نتايج تحقيق نشان مي دهد كه اينترنت در زمينه خبر و اطلاع رساني داراي مزيت هاي فراواني است و در اين زمينه انقلابي بوجود آورده است كه سرعت و گستردگي استرس از آن جمله است.

در عين حال كه اينترنت در زمينه خبررساني مزيت هاي خوبي بوجود آورده است. اما نبايد از معايب آن نيز از جمله افزايش خبرنگاري نشسته نيز در اين رابطه غافل بود.

مقدمه

 

فضاي مجازي و وب به عنوان بستر به اشتراك گذاري و اطلاعات امروزه نقش مهمي در شكل گيري هويت مجازي و يا هويت شبكه اي براي مردم كشورهاي مختلف دارد. آن ها با حضور در اين دنياي مجازي با يكديگر ارتباط برقرار مي كنند و به تبادل آرا و نظرات خود مي پردازند بسياري از روابط معمولي انساني در اين حوزه رنگ و بوي ديجيتال به خود گرفته است. تمام اين اتفاقات چه در حالت خودآگاه و چه در حالت ناخودآگاه توسط افرادي صورت مي گيرد كه از نظر سطح دانش و موقعيت اجتماعي در شرايط مختلفي قرار دارند و بر حسب نياز و توان خود اقدام به دريافت و يا نشر اطلاعات مي كنند و با اين كار در شكل گيري و تكوين پايه هاي جامعه اطلاعاتي تاثير بسزايي دارند. در اين ميان ظهور و توسعه هزاران سايت وبلاگ فارسي زبان از كيفيت، طي چند سال اخير حكايت از تحولي اساسي در ديدگاه مردم به موضوع اطلاعات و اطلاع رساني دارد.

در اين بين وبلاگ، يك رسانه ي مدرن است و همه گير بودن، يكي از ويژگي هاي مهم اين رسانه است. رسانه اي كه فرد مي تواند در آن بدون محدوديت هاي مرسوم رسانه هاي ديگر قلم بزند. وبلاگ، سايت اينترنتي است كه از سوي عامه ي مردم و اكثريت خاموشي نوشته مي شود كه به دليل عدم دسترسي به رسانه ها و عدم نياز به دانش فني و تخصصي ، واگويه هاي خود را در اختيار شهروندان جامعه ي مجازي قرار مي دهند.

برخي در اين ميان معتقدند كه وبلاگ تا تبديل شدن به رسانه اي كه تمام ويژگي هاي مشخص و كامل آن را داشته باشد فاصله زيادي دارد و هنوز كاربران همان صفحه ي شخصي و روزنگاري هاي فرد را دارد. ولي در مقابل عده اي وبلاگ را رسانه اي كامل مي دانند كه فراتر از صرفاً شخصي نويسي است. عده اي نيز وبلاگ را رسانه ي ناقص و برخي وبلاگ را رسانه اي غير رسمي و يا وسيله ي ارتباط شخصي مي دانند. اما بدون شك وبلاگ ها بازتاب شرايط جامعه واقعي هستند و وبلاگ نويس ها ژانر اوليه ي ژورناليسم مدرن را تشكيل مي دهند.

 

 

فهرست مطالب

 

چكيده.. 6

مقدمه.. 10

بيان مسئله.. 12

ضرورت پژوهش.. 14

اهداف.. 14

اهداف فرعي.. 14

1-2-پيشينه تحقيق.. 16

2-2-تاريخچه اينترنت:.. 16

3-2-تاريخچه اينترنت در ايران.. 16

4-2-ژورناليسم الكترونيكي.. 17

1-4-2-مزاياي بهره گيري از اينترنت در زمينه خبر و اطلاع رساني.. 18

2-4-2-معايب بهره گيري از اينترنت در زمينه خبر و اطلاع رساني:.. 20

5-2-مهمترين كابردهاي اينترنت در شبكه هاي خبري تلويزيوني.. 21

6-2-امپرياليسم خبري.. 22

7-2-ابر رسانه هاي امپرياليستي جهان.. 28

روش انجام پژوهش.. 34

جامعه آماري.. 34

ابزارهاي گردآوري اطلاعات.. 34

شيوه نمونه گيري.. 34

متون تجزيه و تحليل داده ها.. 35

بحث و نتيجه گيري.. 58

فهرست منابع.. 62

 

قيمت محصول : 45000 تومان

دانلود
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.